Start studeného motoru

Pokud vůz dlouhou dobu stál, je nutno načerpat benzin přes AC pumpu přímo do karburátoru pomoci páčky která se nachází v motorovém prostoru.

Před prvním startem motoru použijte sytič! Když máme klíč v první poloze, třikrát sešlápneme plyn až k podlaze. Při startování mějte sešlápnutou spojku. Po naskočení motoru jemně sešlápneme plyn. Sytič vypneme až se motor ohřeje na přibližně 40 stupňů celsia (cca 10-15% ukazatel teploty).

Start zahřátého motoru

Startujeme bez sytiče! Pozor, před horkým startem nesešlapovat plyn. Až při startovaní, pokud motor nechytne svépomocí, sešlápneme jemně plyn.

Přesycení

Přesycení je stav, kdy máme ve válci příliš benzínu na to, aby jej jiskra dokázala zapálit. Stává se to, když stlačíme hodně krát plynový pedál, nebo jedeme do kopce v příliš nízkých otáčkách. Po jízdě do kopce necháme motor pár minut nastartovaný aby se vypálil přebytečný benzín.

Řazení

Snažte se řadit s meziplynem. Ať už za jízdy, nebo například při couvání. Pokud nejde zařadit zpátečka, vyšlápněte spojku a znovu ji sešlápnete a zařaďte zpátečku nebo požadovanou rychlost.

Jízda

Vůle v řízení, jízda bez základních asistenčních prvků, bez posilovače řízení, či brzd, to jsou jen některé rozdíly, které obnáší řízení starého vozu oproti těm moderním. Je důležité dodržovat dostatečný odstup od vozidel před sebou a být ostražitý. Vůz je citlivý na boční vítr a díky úzkým pneumatikám i vyjeté koleje mohou způsobit problém se stabilitou na cestě. U vozů s diagonálním dezénem  pneumatik je nutno být obezřetný i na mokrém a frézovaném povrchu vozovky.

Nebojte se motor vytáčet před kopcem, vždy si raději podřaďte. Při jízdě z kopce mějte vždy zařazený druhý nebo třetí stupeň rychlosti a brzděte převážně motorem.

Během jízdy bedlivě sledujte teplotu motoru.

Brzdění

Brzdy nemají posilovač, proto je brzdový pedál o hodně tvrdší než u moderních vozů. Vzhledem k tomu, že starší modely mají bubnový systém, který se rychle zahřeje, i na přední nápravě, snažte se brzdit především motorem.